ΤΡΥΠΗΤΗ(ΎΠΑΝΑ, ΙΣΟΒΑ 'Η ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ ): " Ίσταται κατά τον βορράν, στηριζόμενο επί φυσικού μπαλκονίου, εξόχως μεγαλοπρεπής και η περικλείουσα αιώνια βλάστηση αποτελεί τον μανδύα του. Αυτός λάμπει και απαστράπει εις όλα τα παιχνίδια των χρωμάτων εις καθημερινό θέαμα και ακτινοβολεί ως φαιοπράσινη φλόγα υπό τας πρωϊνάς αχτίδας του ηλίου".

''Πρός άρκτον δ' 'ομορα ήν τω Πύλω δύο πολίδια Τριφυλιακά 'Υπανα και Τυπανέαι και ποταμοί δε δύο εγγύς ρέουσι, ο τε Δαλίων (Διάγων) και ο Αχέρων εκβάλοντες εις τον Αλφειόν"
(Στράβων Η΄3,15)

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Stephen John Fry: ''Πρέπει να επιστραφούν άμεσα τα μάρμαρα που εκλάπησαν από τον Λόρδο Έλγιν''!


Ο διάσημος ηθοποιός, συντάκτης, συγγραφέας και σκηνοθέτης, Stephen Fry μιλώντας σε συγκέντρωση τοποθετήθηκε σθεναρά υπέρ της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα λέγοντας χαρακτηριστικά:
‘’Το ίδιο το γεγονός ότι θέλουμε να επιστρέψουμε τα μάρμαρα, αυτά που όλοι ντρέπονται αρκετά- βέβαια μόλις προσφάτως συνέβη αυτό-να αποκαλέσουν Ελγίνεια μάρμαρα, το γεγονός λοιπόν, ότι θέλουμε να τα επιστρέψουμε στο μέρος από όπου προήλθαν, δεν σημαίνει ότι η στήλη της Ροζέτας θα επιστρέψει στην Αίγυπτο. Η πρόταση μου λοιπόν προς εσάς είναι πολύ απλή. Π’οσο κομψό θα ήταν, αν μπαίνοντας στο Βρετανικό Μουσείο, στη θέση των μαρμάρων που καπηλεύτηκε ο Λόρδος Έλγιν  βλέπατε μια ταινία για το πώς χυτεύθηκαν- γιατί μπορούν να χυτευθούν, εν αντιθέσει με έναν πίνακα τον οποίο μπορείς να φωτογραφήσεις. Οπότε αυτό που θα βλέπατε μπαίνοντας στο Βρετανικό Μουσείο, θα ήταν η ιστορία 200 ετών  κατά τα οποία τα προστατεύσαμε με υπέροχο τρόπο, και εν συνεχεία την διαδρομή που ακολούθησαν αυτά τα εξαιρετικά Πεντελικά μάρμαρα κατά την επιστροφή τους σε περίπου 5 μίλια μακριά από την Πεντέλη, από όπου και εξορύχτηκαν –στο σημείο που ανεγέρθηκε ο εκπληκτικός Ναός του Παρθενώνα, ναός της Παλλάδος Αθηνάς, θεάς της Αθήνας.
Αυτό που κάνει την επιστροφή τους στην Αθήνα να έχει τόσο μεγάλη σημασία είναι ότι είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πόλη. Υπάρχουν 192 στρατιώτες σκαλισμένοι στους αρμούς, γιατί 192 στρατιώτες
έπεσαν στην μάχη του Μαραθώνα. Και σε αυτό το διάστημα μεταξύ της μάχης του Μαραθώνα και της ήττας των Αθηναίων από τους Σπαρτιάτες, την περίοδο δηλαδή που βασίλευε ο Περικλής στην Αθήνα, αναπτύχθηκαν όλα σε όσα βασίζουμε τον πολιτισμό μας σήμερα.
Η φιλοσοφία, η λογική επιστήμη, τα Ευκλείδεια Μαθηματικά, ο Εμπειρισμός. Η άρνηση μας να δεχόμαστε οτιδήποτε βασίζεται στα λόγια άλλων και δεν είναι επαληθεύσιμο από εμάς τους ίδιους.  Ο Σωκράτης έχασε την ζωή του για ατή την Αρχή. Η Ιστορία, η Άλγεβρα, η Αστρονομία, η Δικαιοσύνη, ο Άρειος Πάγος –ο λόφος στον οποίο κατέφευγαν για να αποδώσουν δικαιοσύνη. Κάθε πολίτης είχε την ευχέρεια να το κάνει. Σε καμία περίπτωση δε ήταν μια τέλεια κοινωνία, οι γυναίκες δεν είχαν ίσα δικαιώματα, η παιδεραστία θριάμβευε, αλλά και εγώ πήγα σε δημόσιο σχολείο, δεν μου κάνουν εντύπωση αυτά. Οπότε, το θέμα είναι πως κάθε διαφωτιστική ιδέα μας προέρχεται από την Αθήνα.
Και εκείνη την εποχή του δικού μας Διαφωτισμού η Ελλάδα κατακτήθηκε ολοκληρωτικά από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Τώρα, η ιδέα που εξέφρασε ο Τζον Μπρους, πως επρόκειτο για μια ‘’νόμιμη απόκτηση’’ του Λόρδου Έλγιν, είναι σαν να λέμε πως ο Αμερικανός πρέσβης στην Ολλανδία, πήγε στο Άμστερνταμ, όταν είχαν εισβάλλει οι Ναζί  και έκανε μια συμφωνία με των επικεφαλή των Ναζί, να αγοράσει τον πίνακα του Ρέμπραντ ‘’Νυχτερινή Περίπολος’’. Και κατόπιν το Κογκρέσο να νομιμοποιήσει τον πίνακα σαν Αμερικανικό. Η Ελλάδα βρισκόταν υπό κατοχή ακόμη και 9 χρόνια αργότερα, αφού ο Έλγιν πήρε, ξερίζωσε  αυτά τα υπέροχα, εκπληκτικά κομμάτια της ιστορίας.
Ο Λόρδος Βύρων έχασε την ζωή του για αυτό τον σκοπό. Υπάρχουν περισσότερα αγάλματα του στην Ελλάδα από ότι στην Βρετανία. Δεν μιλάμε για μια νόμιμη συναλλαγή μεταξύ ενός Άγγλου και μιας νόμιμης κυβέρνησης η οποία του έδωσε το δικαίωμα να πάρει τις πέτρες που κοσμούσαν τον ναό, ο οποίος χαρακτήριζε και αντιπροσώπευε απόλυτα τον μεγαλύτερο Πολιτισμό που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα στον κόσμο, αυτόν πάνω στον οποίο στηρίζεται ο δικός μας πολιτισμός. Αυτό που θέλω να πω είναι:- Ναι εμείς οι Βρετανοί τα διασώσαμε για 200 χρόνια αλλά ας τα δώσουμε πίσω γιατί αυτό που συμβαίνει τώρα είναι Κτηνωδία. Να τα δώσουμε πίσω να στεγαστούν στο μεγαλοπρεπές Μουσείο της Ακρόπολης, όπου και μπορούν να επανενωθούν –όχι με τον Ναό, καθώς αυτό είναι αδύνατο- αλλά κοντά του, μέσα από το γυαλί, κάτω από το μπλε φως της Ελλάδας, μιας χώρας που αγωνίζεται απεγνωσμένα αν ανταπεξέλθει στο χρέος της. Μπορούμε να τους δείξουμε ότι, παρά το γεγονός ότι η σφοδρή οικονομική κρίση που διανύουν δείχνει πως εκείνοι μας χρωστούν, εμείς δεν θα είμαστε ποτέ μα ποτέ σε θέση να ξεπληρώσουμε στην Ελλάδα όλα όσα της οφείλουμε.
Ευχαριστώ''.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου